Home » , , » Kempen Bawa Bekal Makanan Ke Sekolah, Kempen "Low Class"

Kempen Bawa Bekal Makanan Ke Sekolah, Kempen "Low Class"

Written By Unknown on 16/10/2014 | 12:48 pm


Allahhuakbar !!

Sedih tengok lagak orang sekarang..kecoh dalam Facebook, twitter, blog dan portal tang isu kempen bawa bekal pi sekolah. Janganlah kita terlalu otak beku bab kempen di kawasan sendiri ataupun untuk kepentingan rakyat.

Selagi kempen tu memberi menafaat..apa yang dok kecoh dan hina tak tentu hala? 

Kalau rasa Amerika tu hebat sangat tang peradaban manusianya..semua yang Amerika buat adalah terbaik..kenapa tak follow yang ni..peratilah keluarga Amerika tu..sampai pi kolej pun mak bekalkan sarapan dan lunch..bukannya susah, kalau kita tidak pernah sampai ke sana..tengokla cerita dalam TV tu..

Kalau Aakj nak perhalusi, asas bawa bekal ke sekolah ni yang utama adalah bila mak kita buat, tentulah tahap kebersihan dan yang terbaik yang dia nak bagi anak dia makan..ayat kampung je ni Aakj tulis..hehe

Takkan kita tak pernah dengar kes keracunan makan di kantin sekolah dan kantin asrama sekolah? Bukannya kempen tu nak matikan peniaga kantin.

Tak perlulah Aakj tulis panjang tentang kebaikan kempen ini..bukan isu nak bodek Menteri..Aakj pun bukannya kenal sangat dengan pak pak menteri ni..isunya di sini..buka hati..lihat kebaikan melebehi keburukan..belajar pandang baik pada orang lain..

Aakj letak srin capture facebook tu bukan sekadar hiasan..tu pandangan beberapa sahabat yang melihat dari sudut positif..wallahualam.

Sedih bila ada yang kata kempen "air tangan ibu" tu low class






Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AZMY KELANA JAYA - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger