Home » , » Syarikat Bumiputera Dapat Geran RM100 Juta, Razifi Sawan Babi Beranak Itik?

Syarikat Bumiputera Dapat Geran RM100 Juta, Razifi Sawan Babi Beranak Itik?

Written By Unknown on 25/04/2014 | 4:00 pm


 Ahli Parlimen Pandan melalui satu artikel di dalam Blognya telah mendakwa , sebuah syarikat swasta iaitu NSE Resources Corporation Sdn Bhd telah berjaya mendapat peruntukan dana awam sebanyak RM150 juta dari dua kementerian berbeza untuk mengusahakan projek komersilnya. Malah, jumlah RM150 juta ini melebihi dari kos projeknya yang dimaklumkan kepada MOSTI iaitu RM130 juta.
rafizi
Rafizi kononnya mendedahkan bahawa hasil campur tangan PM maka sebuah syarikat yang bernama NSE Resources Corporation (M) Sdn Bhd telah diberikan geran penyelidikan di bawah Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi Malaysia ( MOSTI) sebanyak RM 100 juta untuk projek komersial. Baca di sini
 Cara Rafizi putar ianya cuba menggambarkan bahawa PM telah ‘mengarahkan’ pemberian wang itu kepada syarikat berkenaan.
 Sekarang mari kita patahkan satu persatu kenyataan si penipu tersebut…
Yang pertama sekali pembohongannya yang besar adalah tentang syarikat berkenaan. Rafizi mendakwa syarikat NSE Resources adalah sebuah syarikat swasta tanpa melibatkan sebarang pegangan modal oleh kerajaan.
3. Kontrak pembekalan stim pada harga RM55 satu tan itu adalah satu kontrak swasta yang melibatkan NSE Resources dan pemilik kilang lain tanpa melibatkan sebarang pegangan modal oleh kerajaan, maka sebarang keuntungan akan dimiliki oleh NSE Resources. 
Inilah pembohongan paling besar yang pertama yang dilakukan Rafizi. Untuk pengetahuan anda semua, syarikat berkenaan adalah sebuah syarikat usahasama dimana 25 % sahamnya dimiliki oleh kerajaan melalui Malaysia Venture Capital (Mavcap). Mavcap dimiliki sepenuhnya oleh kerajaan melalui Menteri Kewangan diperbadankan ( MOF Incorporated) .
Seterusnya baca di SINI
Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AZMY KELANA JAYA - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger