Home » » Permaisuri Agong Di Hina Bermain Golf Saat Sedih #MH370...

Permaisuri Agong Di Hina Bermain Golf Saat Sedih #MH370...

Written By Unknown on 27/03/2014 | 5:28 pm



Aakj nak minta maaf sebelum tulis artikel ini..tidak ada kena mengena dengan sapa-sapa..tiada niat nak hina sapa-sapa dan jauh sekali nak kecilkan hati sapa-sapa..termasuk yang terbaru penumpang MH370 !

Mati ni kat mana boleh mati..cara mana pun kita tak tau..yang tahu hanya Allah swt saja..dia yang Maha Mengetahui..malah cara nak uruskan jenazah pun beda..mengikut kepercayaan atau anutan masing-masing..Aakj hanya beri pandangan apa yang Islam cakap..tu je..

Pertama dalam Islam ni kita tak d galakkan meraung meratap kematian..sebab dalam Islam ada konsep redha pada Qadar dan Qadar, ketentuan Ilahi. Malah ada pandangan sesetengah Ulama, haram kalau airmata kita gugur kat jenazah..seolah-olah kita tidak redha dengan apa yang Allah tetapkan..

Dalam Islam juga tak pernah ada larangan WAJIB CUTI atau tidak d benar buat apa-apa hingga masa tertentu bila keluarga dekat meninggal..konsepnya mudah..yang meninggal akan berurusan dengan Allah..yang hidup wajib teruskan penghidupan...omputeh kata Life Must Go On !

Janganlah kerana insiden misteri kehilangan MH370 maka apa saja yang d buat oleh pemimpin negara serba tak kena..semua SALAH..kita tak tahu apa yang ada dalam pemikiran mereka..yang pasti mereka juga resah dan susah hati selagi MH370 ini tak d jumpai.

Nampak gaya fasa seterusnya dalam misi mencari dan menyelamat ini dah mula bercampur dengan politik..ada pihak cuba wujudkan kebencian pada Pemimpin Negara kononnya sempat bergembira dan d nampakkan seolah tidak pedulikan apa yang sedang berlaku..

Paling mendukacitakan bila akhbar-akhbar asing mula jadi sampah !! mula nak nampakkan Malaysia ni amat BURUK dan GAGAL dalam menguruskan insiden ini !!





Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AZMY KELANA JAYA - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger