Home » » Nama Jambatan Baru Pulau Pinang ; Ada Yang Sawan Babi

Nama Jambatan Baru Pulau Pinang ; Ada Yang Sawan Babi

Written By Unknown on 02/03/2014 | 2:10 pm



Daripada status FB yang dimuatnaik, Carolyn khor, AJK Pimpinan Wanita PKR Pusat yang juga timbalan ketua wanita PKR pulau pinang secara berkias dilihat cuba mempersoalkan keputusan kerajaan menggunakan nama YDPA sebagai nama jabatan kedua pulau pinang.

Untuk makluman pada majlis perasmian semalam, DS Najib telah menamakan jambatan kedua Pulau Pinang sebagai Jambatan Sultan Abdul Halim Muadzam Shah.

Pada aku perkara ini tiada masalah. Kalau letakkan nama Jambatan Lim Guan Eng mungkin baru puak ni puas hati. Jika didesak atau ditanya kepada Carolyn ini sekalipun, pasti beliau akan menafikan status FB ini merujuk kepada YDPA.

Namun sudah jelas dapat dilihat di sini Carolyn cuba menimbulkan pertikaian dan rasa sangsi rakyat terhadap kewajaran penamaan jambatan baru semalam. Pertikaian ini dilihat kurang ajar dan biadap dimana Tuanku sendiri dilihat sudah beri perkenan sebagaimana dalam pengumuman DD Najib semalam.

Dilihat Banyak je jalan / institusi seperti Nama Jalan, Politeknik , sekolah dan lain-lain menamakan tokoh yang masih hidup sebagai nama projek tersebut. Ok je tiada siapa bising.

Inilah ciri yang buruk cuba ditonjolkan oleh pemimpin wanita pakatan ini yg dilihat kurang senang dan menggelisah pabila kerajaan meletakkan nama YDP Agong sekarang ini.


Macam tak suka je Institusi Diraja diberi penghormatan tertinggi?
Hurm..

Sedar- sedarlah weii...baca seterusnya d sumber




Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AZMY KELANA JAYA - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger