Home » » Projek Pelancungan Berhala Terbesar Dunia Di Pahang ; Siapa Bakal Dapat Saham Akhirat?

Projek Pelancungan Berhala Terbesar Dunia Di Pahang ; Siapa Bakal Dapat Saham Akhirat?

Written By Unknown on 27/09/2013 | 2:00 pm

paper

"A parcel of government land with an area of 250 acres has been approved for the development of the project in the Bukit Gambang area in the state of Pahang. It is about 30 km from the town of Kuantan. The travelling time is about three (3) hours drive from Kuala Lumpur. The terrain of the site varies from undulating to hilly and is suitable for the proposed development.." - website syarikat E1MST.

Terkejut juga aakj bila lihat dalam beberapa blog tang Projek Mega ni..projek bersandarkan "agama"..bertaklikkan 1Malaysia..yang kononnya Malaysia ni adalah sebuah negara yang mempunyai pelbagai penganut..perbagai kepercayaan..hinggakan lupa bahaya Malaysia ini Agama Rasmi Persekutuannya adalah ISLAM !

Apakah benar dengan adanya Pusat Pelancungan Spiritual ini maka "keharmonian" antara kepercayaan atau anutan akan aman..tiada lagi manusia yang kutuk dan hina Islam?

Kalau d lihat, projek yang d buat secara usahasama dengan Kerajaan Negeri Pahang ini yang melibatkan penggunaan tanah milik negeri yang amat luas hanya menguntungkan pihak pemaju dan penganut yang bukannya Islam..mana mungkin orang Islam dapat peluang pekerjaan d rumah berhala pelbagai kepercayaan ini? 

Walaupun d nampakkan wujudnya resort untuk pelawat yang datang dari luar negara dan ini kononnya dapat memberi peluang kepada anak tempatan untuk bekerja d sini..apakah unsur 'subahah' ini nak d halalkan?

Bukan niat nak campurtangan dalam pentadbiran negeri Pahang..sekadar bagi pandangan..Apakah belum cukup rumah berhala mengikut kepercayaan yang d bina dan d luluskan oleh Kerajaan d seluruh negeri d Malaysia ini. Apakah itu belum cukup sebagai tanda atau bukti bahawa Kerajaan Malaysia tidak pernah zalim pada penganut kepercayaan lain?

Sedih lihat rakyat d momokkan dengan 'indahnya' keuntungan yang bakal d nikmati oleh Kerajaan Negeri atau Rakyat Pahang dengan wujudnya Resort Berhala Terbesar ini..

Kepada Pemerintah Negeri..kepada Pemerintah Negara..bila kita rasmikan Islam sebagai Agama yang HAK d negara ini maka dengan sendirinya kita kena yakin bahawa apa saja yang kita putuskan untuk kesejahteraan rakyat kena lihat dari sudut Islam tanpa menganiaya penganut lain..bukannya kita tunduk dan angguk saja pada alasan yang bersandarkan '1Malaysia' !

Jangan terjemahkan 1Malaysia hingga kita jual kepentingan rakyat dan yang paling utama jangan kita 'jual Islam' kerana kononnya 1Malaysia !! fahami betul-betul apa itu 1Malaysia..

Selagi Islam sebagai Ugama Rasmi Malaysia..ikutilah apa yang Nabi saw buat semasa Nabi saw tadbir Mekah dan Madinah..banyak cara nak promosikan negeri..banyak cara nak tingkatkan foreign revenue..jangan kita gunakan tanah milik rakyat tanpa fikir panjang..kesannya akan datang akan terletak d bahu anak cucu kita..

Lainlah Malaysia ini tidak ada Agama Rasmi...wallahhualam..


Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AZMY KELANA JAYA - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger