Home » » Jawatan Presiden & Timbalan Presiden UMNO Tidak Di Cabar : Hadi Awang & Mat Sabu Haru Biru !!

Jawatan Presiden & Timbalan Presiden UMNO Tidak Di Cabar : Hadi Awang & Mat Sabu Haru Biru !!

Written By Unknown on 22/09/2013 | 2:00 pm




Demokrasi tetap subur samada ada pertandingan ataupun tidak pada Jawatan Tertinggi sesebuah parti. Ianya bergantung pada persepsi kita sendiri kerana pendirian dan pemikiran manusia tidak sama.

Jawatan Presiden dan Timbalan sesebuah parti d amanahkan untuk seorang sahaja bagi setiap jawatan..mana mungkin ada 2 nakhoda dalam satu kapal. Aakj berpandangan, jawatan Ahli Majlis Tertinggi bermula dari Naib hingga ke Ahli Majlis Kerja Tertinggi yang lain ada kewajaran d buka pertandingan seluasnya kerana ianya adalah 'pasukan' yang bakal membantu Presiden dan Timbalan Presiden parti.

Kalau ketua d lihat amat lemah dan tidak berwawasan maka ianya wajar d tukar tapi kalau ketua sahaja nampak aktif dan pasukannya ada yang amat lemah maka ahli pasukan wajar d ganti.

Bila Presiden UMNO, Datuk Seri Najib umumkan perlembagaan baru UMNO terutama mengenai Pemilihan Jawatan Parti maka kita boleh lihat sendiri betapa ramainya ahli UMNO yang datang tawarkan diri untuk memimpin samada d peringkat cawangan hinggakan ke peringkat Naib Presiden UMNO Malaysia. Betapa luasnya lantai demokrasi dalam UMNO dan ianya telah d tunjukkan semalam, serentak d seluruh negara.

Aakj lihat dalam UMNO tidak perlu kempen kotor dengan guna hadis dan firman untuk 'halau' seseorang dari pertahankan jawatan ataupun menghalang orang lain yang ingin menabur bakti dalam parti. Malah dalam UMNO tidak perlu buka aib atau cipta fitnah untuk hancurkan orang lain.

Pintu untuk menawarkan diri dalam UMNO terbuka luas sejak PM Najib gubal perlembagaan parti terutama klausa pemilihan jawatan dalam UMNO. Siapapun boleh tawarkan diri kiranya syarat yang d tetapkan mencukupi.

Akhirnya semalam kita lihat bahawa ahli UMNO kekalkan Jawatan Presiden dan Timbalan Presiden tanpa d cabar. Ini signal yang jelas dari akar umbi bahawa kemantapan gandingan PM Najib dan Muhyiddin Yassin d perlukan untuk menghadapi PRU akan datang.

Parti yang guna label Islam wajib lihat UMNO sebagai Parti contoh..tak perlu bertopengkan Islam untuk menipu Rakyat Malaysia. Pas mengambil kesempatan atas kelemahan ahli parti yang d tipu sepanjang puluhan tahun bermula dari tarikh parti itu d daftarkan. Doktrin bahawa Pas adalah satu-satunya parti yang berjuang atas landasan Islam adalah senjata yang palin ampuh untuk pusing otak ahli pas yang d lihat makin dungu dan kabur tentang Parti Politik dan Islam !!

Bukti doktrin sesat mereka berjaya bila pemimpin yang dah boleh nak jaga diri sendiri pun masih dok d calonkan sebagai Wakil Rakyat. Dah menang kerusi Wakil Rakyat..masa mereka ini banyak melawat hospital dari melawat pengundi yang mempunyai 1001 masalah.

Hadis dan firman mengenai amanah sebagai pemimpin tidak berani d baca sepenuhnya d pentas politik..mereka bimbang Rakyat Malaysia tahu bahawa apa yang mereka buat itu sebenarnya BOHONG dan TIPU !

Jauh lebih teruk aakj lihat bila tiba musim pemilihan kepimpinan parti..saat itulah Dewan Ulamak akan d perkuda dan d lembukan demi nak selamatkan pemimpin yang mereka anggap WALI walaupun individu terpaksa gajikan orang untuk pimpin mereka berjalan kaki ke jamban !!

Benarlah kata Tok Guru aakj..manusia ni kalau tak mampu kawal nafsu tamak kuasa..hanya mati sahaja yang mampu menahan nafsu mereka ini..

Mampukah Mat Sabu pertahankan jawatannya sebagai Timbalan Presiden Parti bila sudah d asak dengan kata-kata ulama politik mereka sendiri bahawa Jawatan Tertinggi Parti kena d isi oleh yang bertaraf ULAMA?

Itulah senjata paling berbisa yang aakj nampak sesatnya pas..nak jatuhkan seseorang maka ayat-ayat Islamik d gunakan..masa nak lembukan Mat Sabu mereka akan puji melambung supaya Mat Sabu megah diri naik pentas hentam UMNOBN..bila rasa parti dah kuat..mereka mula mencipta 'kata-kata ulama' agar ahli takut dan gerun masa nak undi..ye lah..takut tak berbau syurga kalau tak dengar nasihat Ulama Parti mereka..

Ahli Pas d butakan mata dan hati mereka..mereka d kaldaikan mengenai fakta kelemahan Hadi Awang sebagai Pemimpin No1..kekalahan mempertahankan Terengganu ketika dalam gengaman Pas d lupakan begitu saja. Kekalahan terbaru d Pilihanraya Kuala Besut pun tidak d pandang serius oleh kaldai-kaldai pas..mereka d lembukan begitu mudah.

Ruang demokrasi dalam Pas sebenarnya makin mengecil..amalan kronism berleluasa..anak-anak pemimpin mula d susun untuk ganti mak ayah kat level atas tanpa ahli dungu Pas sedar..tak caya? tanya Hadi Awang..siapa yang tiba-tiba jadi orang penting dalam Dewan Ulama Pas?

Yakinlah..golongan profesional hanya kambing golek je bagi puok-puok pas yang duduk d atas sana..pikirlah..


foto kat atas tu kaunter pendaftaran Pemilihan Parti bagi Kelana Jaya...

Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AZMY KELANA JAYA - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger