Home » » "You Malay Go Back To Sumatera" - Vivian Chong !!

"You Malay Go Back To Sumatera" - Vivian Chong !!

Written By Unknown on 05/07/2013 | 5:30 pm

impian 1

Adakalanya mereka tidak dapat menyembunyikan apa yang ada dalam jiwa mereka. Terlalu lama berpura-pura baik dan kononnya tidak perkauman…kadang-kala terlepas jua ke alam maya.
Ada ramai bijak pandai Cina yang sudah tahu tetapi buat-buat bertanya kepada kerajaan agar mencari jawapan kenapa masyarakat Cina marah kepada kerajaan yang ada.
Sebenarnya…diaorang tak marah…cuma sebelum PRU13, mereka ingat undi mereka sangat berharga….mereka ingat Anwar akan jadi Perdana Menteri.

kartun
Mereka beranggapan semua hak-hak serta keistimewaan Melayu akan dihapuskan.
Itu sahaja sebab yang mereka keluar beramai-ramai, beratur berjam-jam lamanya di bawah terik matahari pada 5 Mei lalu untuk mengundi DAP dan rakan sekutu.
Mereka faham konsep Melayu perintah Malaysia (Anwar PM) tetapi Cina perintah Melayu (Anwar perlu kepada DAP untuk terus kekal PM).
Lihatklah di Perak dahulu… Menteri Besar, Datuk Seri Nizar Jamaluddin perlu berbisik dahulu dengan Ngeh Koo Ham dan Ngah Ko Meng di kiri dan kanan beliau sebelum membuat keputusan.

impian 2
Jadi…masyarakat Cina tahu sangat…apa yang mereka boleh buat dan capai andai kerajaan yang ada tumbang.
Betul la bila ada pemimpin DAP kata Cina tak mahu jawatan PM…pasal mereka tidak mampu ke arah itu secara terus…tetapi mampu pegang kuasa sebagai PM.
Penulis bukan rasis (seperti kebanyakkan Cina Malaysia akan cakap)… cuma penulis faham… dan suara hati amoi di atas…sudah lama penulis tahu. Dan janganlah buat-buat tanya apa masalah Cina dengan kerajaan yang ada.

Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AZMY KELANA JAYA - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger