Home » » Tersepit Lif : Foto Badan Nyaris Terputus Dua

Tersepit Lif : Foto Badan Nyaris Terputus Dua

Written By Unknown on 22/10/2014 | 12:59 pm




CHINA – Seorang lelaki nyaris terputus dua ketika dia cuba keluar daripada sebuah lif selepas terperangkap bersama 11 yang lain di dalam lif berkenaan.
Kejadian berlaku ketika dia cuba keluar melalui sebuah lubang yang ditebuk, apabila dengan tiba-tiba lif tersebut bergerak.

Nasib baik insiden itu dikesan oleh pengurusan bangunan melalui CCTV dan dia segera diselamatkan.

Insiden itu berlaku apabila penumpang lif tersebut tidak dapat keluar melalui pintu di tingkat berkenaan selepas pihak pengurusan menutupnya dengan simen.

Penutupan pintu itu dilakukan kerana pengurusan bangunan tidak mahu orang ramai memasuki bangunan berkenaan melalui tempat letak kereta.
Panik dengan keadaan itu, salah seorang daripada penumpang lif tersebut telah menebuk lubang pintu berkenaan dengan penukul.

Sebaik sahaja lubang kecil berjaya dihasilkan, seorang lelaki mula keluar dari lubang berkenaan, namun malangnya lif itu tiba-tiba bergerak.

“Ia merupakan perbuatan bodoh. Kita boleh menghidupkan sahaja lif berkenaan dengan mudah tanpa perlu melakukan perbuatan yang membahayakan ini.

“Kami berjaya menyelamatkan lelaki itu selepas melihat melalui CCTV bahawa dia tersekat di pintu lif berkenaan,’’ kata seorang pekerja keselamatan.


-sumber
Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AZMY KELANA JAYA - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger