Home » , » Terbaru ; Kakitangan Majlis Agama Islam Melaka Rogol Anak Tiri?

Terbaru ; Kakitangan Majlis Agama Islam Melaka Rogol Anak Tiri?

Written By Unknown on 19/07/2014 | 3:51 pm




Aakj; Hidayah atau ukuran IMAN bukannya di man kita bekerja atau anak siapa kita ini..atau bahasa mudahnya..baka sapa kita ni..


AYER KEROH - Seorang bekas kakitangan Majlis Agama Islam Melaka (Maim) didakwa di Mahkamah Sesyen di sini, semalam atas tuduhan merogol anak tirinya sebanyak dua kali iaitu pada Disember lepas dan minggu lalu.

Tertuduh berusia 34 tahun itu bagaimanapun mengaku tidak bersalah terhadap dua pertuduhan didakwa ke atasnya di hadapan Hakim Ahmad Sazali Omar.

Berdasarkan pertuduhan, Nooraslan didakwa merogol kanak-kanak berusia 11 tahun di sebuah rumah di Taman Desa Duyong pada waktu malam, Disember lalu.

Tertuduh turut didakwa merogol kanak-kanak sama berusia 12 tahun di lokasi sama pada waktu malam pada 8 Julai lalu.

Bagi kedua-dua pertuduhan, dia didakwa mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga 20 tahun dan sebat jika sabit kesalahan.

Terdahulu, Timbalan Pendakwa Raya M Rebecca membantah mahkamah menetapkan sebarang jumlah wang jaminan terhadap tertuduh.

Bagaimanapun, Nooraslan merayu diberikan jaminan kerana menanggung isteri yang tidak bekerja, lima anak tiri dan dua anak kandung termasuk bayi berusia empat bulan.

Selepas mendengar rayuan itu, Ahmad Sazali yang bersetuju dengan pihak pendakwaan tidak membenarkan tertuduh diikat jamin, namun menetapkan sebutan semula kes pada 19 Ogos depan.

-sinar
Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AZMY KELANA JAYA - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger