Home » , » Dap Berbohong Isu Tol CIQ Johor

Dap Berbohong Isu Tol CIQ Johor

Written By Unknown on 31/07/2014 | 1:01 pm

Aakj : Bangsa Dap babi yang cuba lagi dan lagi rakyat Malaysia..teringat masa Aakj umur belasan tahun dulu..Cina Dap memang bodoh..tak sekolah..mak baoak depa rela tak hantar ke sekolah..akhirnya jadi pengikut bodoh sepanjang zaman..

Tu sebab penyokong Dap yang berbangsa Cina..bodoh dan mudah d cucuk hidung sampai mati..ahli Melayu Dap pula bodoh sebab kononnya jadi pengikut Dap cool..yang berbangsa India..entah apa yang depa pikir tentang untung nasib kaum mereka dalam Dap..stupid semuanya !!

Kalau kita tak hancurkan Dap sekarang..anak cucu kita bakal jadi hamba abdi esok!!!

Baca penjelasan isu ini..jangan jadi baghal sepanjang zaman

Statement by LLM:

Merujuk kepada siaran akhbar berhubung kadar tol baru di Kompleks Kastam, Imigresen dan Kuarantin (CIQ), Bangunan Sultan Ismail (BSI) Johor Baharu pada 25 Julai 2014 LLM ingin memberi penjelasan mengenai beberapa isu berkaitan.

Mulai 1 Ogos 2014 kadar tol di Kompleks CIQ, BSI Johor Baharu ditetapkan pada RM9.70 untuk kenderaan Kelas 1 dari Singapura dan RM6.80 untuk kenderaan yang menghala ke Singapura.

Ketika ini tol hanya dikenakan untuk kenderaan masuk ke Malaysia dari Singapura pada kadar RM2.90. Tol ini dikutip oleh PLUS untuk membiayai penyenggaraan Tambak Johor.

Kadar tol baru di CIQ BSI Johor Baharu akan membolehkan pemegang Konsesi EDL, MRCB untuk mula mengutip tol bagi menampung kos pembinaan serta penyenggaraan lebuh raya serta kemudahan berkaitan di CIQ. EDL adalah laluan utama ke Kompleks CIQ untuk pergi balik ke Singapura.

Kadar tol baru itu bagaimanapun tidak melibatkan  hampir 180,000 kenderaan atau lebih 80% pengguna EDL yang kebanyakkannya merupakan penduduk Johor Baharu. 

Bayaran tol hanya akan dikenakan bagi kenderaan masuk (in bound) dan keluar (out bound) melalui CIQ BSI. Manakala bagi pengguna Lebuhraya EDL adalah tidak perlu membayar tol dan lebuhraya ini akan kekal percuma bagi penduduk Johor Bahru.

Sejak lebuhraya ini dibuka kepada lalulintas dua tahun yang lalu ianya telah menyelesaikan masalah kesesakan di bandar Johor Bahru dimana kenderaan daripada Lebuhraya Utara Selatan serta kawasan Permas Jaya dan Jalan Lingkaran Dalam untuk ke CIQ, BSI menikmati perjalanan yang lebih lancar dan selesa.

Untuk  melancarkan operasi kutipan tol, sistem bayaran tol secara elektronik dilaksanakan sepenuhnya di Plaza tol ini. Pengguna hanya perlu sentuhkan kad touch n go di reader yg disediakan di pondok Imigeresen.Untuk kemudahan pengguna, penjualan kad touch n go serta tambah nilai juga akan disediakan. Kutipan tol akan dilaksanakan 24 jam sehari dengan kadar tetap (tidak berubah). Pengguna motosikal adalah dikecualikan daripada bayaran tol dan adalah dianggarkan sebanyak 95 ribu motosikal melalui Tambak Johor setiap hari.

Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AZMY KELANA JAYA - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger