Home » » Prk Teluk Intan : Dyana Sofya Simbol Kegagalan UMNO

Prk Teluk Intan : Dyana Sofya Simbol Kegagalan UMNO

Written By Unknown on 21/05/2014 | 2:33 am

Doktrin yang cuba ditanam dalam kepala orang Melayu..strategi baru Dap..try and error..do or die..sebabnya mudah..kalau kalah maka Dap akan guna alasan bahawa pengundi Cina belum bersedia "bertuankan" Melayu..kononnya MCA adalah contoh yang nyata bahawa Cina hanya pak turut dalam dunia politik Malaysia.

Strategi kononnya Dap membuka pintu seluasnya kepada anak muda tanpa mengira bangsa untuk menjadi pemimpin pelapis dalam parti yang asasnya bukan untuk menjaga semua bangsa..asas utama tetap kekal..menjaga Cina..kenapa baru nak buka sekarang..?? Apakah kerana mula susun strategi untuk tinggalkan Pas? Kerana nak cari pengaruh sendiri? Tak nak bergantung lagi dengan Pas?

Kalau Dap buka ruang untuk anak muda..kenapa Lim Kit Siang masih belum diganti dengan Pemimpin Muda..kenapa masih kekal sebagai De Facto Leader?

Malah Karpal kalau tidak maut dalam kemalangan..belum tentu diganti..kira sendiri berapa ekor orang muda dalam Dap yang diangkat jadi Calon?? Kalau berani sangat..kenapa tidak letak calon dari India sahaja di Teluk Intan? Pengundi India ada lebeh 15% di sini..satu jumlah yang cukup besar kalau ikut ratio kaum..dapat solid pengundi India dan pengundi Cina kekal sokong Dap maka dengan kiraan mudah..undi Melayu hanya perlu dari ahli Pas sahaja..atau kalau kasarnya..tak perlu undi Melayu pun mereka boleh menang..

Rakyat Malaysia jangan lupa..berapa ekor sahaja Calon Melayu Dap yang dipertaruhkan..sama ada menang atau kalah itu bukan isu..kenapa ketika PRU13 Calon ini bukan datang dari golongan muda..?

Kita wajar melihat strategi Dap di Teluk Intan ini..sebenarnya ini bukan strategi..Dap mengambil peluang kerana perkiraan mereka pengundi Cina yang menguasai majoriti dan tahap keyakinan mereka bahawa kalau letak siapa saja saat ini maka Dap akan menang..bodohkah Anwar tidak mahu praktikkan strategi ini di Kajang baru-baru ini?..kenapa Azizah yang tua dijadikan calun?

Sekali lagi pengundi akan terperangkap dengan tipu helah doktrin sesat mereka ini.yang paling malang..ahli UMNO sendiri termakan dengan doktrin ini..kononnya UMNO atau BN juga patut ketengahkan orang muda..puok kera ni lupa UMNO BN dah lama praktikkan pemimpin muda yang berkaliber..yang dah lama berjuang dalam parti..mereka juga diberi tempat dalam kabinet..jadi Menteri..

Dyana hanya jadi alat untuk kaburi Rakyat Malaysia atas kegagalan mereka selama ini..terlalu banyak kroni dan nepotisma mereka amalkan..cuba ingat betul betul..anak beranak menguasai Dap selama ini..bila ahli mula buka suara maka lahirlah "strategi menipu" ahli di Teluk Intan.

Siapa berani angkat muka dan buka mulut bila Kit Siang letak Dyana sebagai Calon..namun kedengaran...Dap Teluk Intan pecah 3..senior yang dah lama berkhidmat untuk parti diketepikan begitu sahaja...silent protes bakal berlaku dan aakj cukup yakin..kalau Dap menang pun mereka akan malu bila majoriti undi berkurangan.

Kepada pemimpin muda UMNO..jangan melatah dengan mainan Dap..anda ikhlas berkhidmat dan bakat anda ada..tak lama kalau ada rezeki..anda akan jadi Calon dan bila menang..anda akan jadi pemimpin yang disegani..kerana apa..kerana anda pemimpin muda berpengalaman..bukan masuk parti semalam..hari ni anda gila nak jadi calon..jangan terpedaya dengan mainan pakatan haram..mereka sudah kehilangan pengundi muda.

Kita di UMNO..kita amat yakin dengan firman Allah dan Sabdaan Nabi saw..

Tok Guru Aakj pernah pesan : Jangan pilih pemimpin yang tawarkan diri..pilih pemimpin yang dilantik melalui mesyuarat..ada keberkatan insya Allah..

Mereka berak ekor terseret najis..Lihat saja dalam Pas dan PKR..mana golongan muda? Chegu Bard pun kalah..yang masih gila nak jawatan..yang dah berumur...tua..cu perati..Nurul Izzah je lah..tupun hanyut..Nurul Izzah tak mampu jadi pemimpin yang hebat..karam bersama isu peribadi..

Malah Anwar dan Azizah sudah terlalu tua untuk dijadikan pemimpin..

Kenapa tidak undur dan bagi laluan pada yang muda..

Sekali lagi aakj mohon agar ahli UMNO wajib sedar bahawa Dyana Sofya hanya alat untuk alih isu kegagalan Dap itu sendiri..

Apa yang hebatnya Dyana tak pernah diuji..sekadar pembantu khas Kit Siang je..

Sanggup ke dia pindah rumah kemari bila menang? Atau hanya hebat di Perlimen sahaja..malah di Parlimen nanti kita sama sama tunggu..

Bersambung.."kenapa Nabi saw tidak terus dilantik jadi Rasul ketika beliau mula bergelar Al Amin "..

Hakikatnya meletakkan Calon Melayu Muda hanya untuk tutup bangkai kegagalan DAP selama ini..kecoh dan bodoh masa CEC hingga kini tak selesai..kalau Dap bersih..mana mungkin dihentam oleh bukan setakat ahli..malah oleh bekas YB mereka sendiri..

Doktrin semua salah UMNO cuba dihidupkan kembali...dan mereka akan tetap GAGAL seperti sebelum ini..insya Allah ..Allah bersama UMNO..Allah bersama BN..aminn

Share this article :

+ comments + 1 comments

5/21/2014 5:56 pm

syok sendiri la lu beb

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AZMY KELANA JAYA - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger