Home » » #pray4MH370 ; "..Menuding Jari Kepada Pihak Lain Tidak Membantu.." - Tun M

#pray4MH370 ; "..Menuding Jari Kepada Pihak Lain Tidak Membantu.." - Tun M

Written By Unknown on 11/03/2014 | 7:00 am



Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini menyelar sikap sesetengah pihak yang suka menuding jari kepada pihak lain berhubung kehilangan pesawat Malaysia Airlines MH370.

Bekas perdana menteri itu berkata, syarikat penerbangan Malaysia itu melakukan sebaik mungkin bagi menghindar segala perkara yang tidak diingini berlaku.

"Saya fikir mereka melakukan yang terbaik. Menuding jari kepada pihak lain tidak akan membantu," katanya kepada pemberita selepas menemui keluarga penumpang MH370 di Putrajaya, hari ini.

Pesawat Boeing 777-200 berlepas dari KLIA ke Beijing pada 12.41 pagi pada Sabtu, tetapi terputus hubungan pada jam 1.20 pagi ketika ia terbang di ruang udara yang dikendalikan menara kawalan di Ho Chi Minh.

Pesawat itu membawa 239 penumpang, menurut senarai penumpang dengan kebanyakannya adalah penumpang dari China, dan 12 anak kapal.

Dr Mahathir berkata, agensi pengurusan lapangan terbang di Malaysia perlu mengambil pengajaran terhadap kejadian dua warga asing menggunakan pasport palsu di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA).

"Setiap kejadian memberikan satu pengajaran. Terpulang kepada mereka," katanya yang turut ditemani isteri, Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali.

Baca seterusnya d SINI
Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AZMY KELANA JAYA - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger