Home » » Kes Samun Rantau dan Tembak Mati

Kes Samun Rantau dan Tembak Mati

Written By Unknown on 25/02/2014 | 2:24 pm


Nik Amir Azafiq Bin Nik Azamuddin, ,24 telah disamun ketika  berada di rumah. penyamun yang berbangsa indonesia dengan  bersenjatakan cutter dan screw driver telah masuk dan samun kediaman mangsa.Dalam kejadian ini mangsa bersama dua adik dan seorang sepupu telah disamun.

Mangsa dan adik  telah diikat dengan cable thight. Kerugian  dianggarkan RM 10,000 melibatkan sebuah laptop, 3 buah hp samsung dan seutas rantai dan wang tunai rm300.00.


Kejadian berlaku di kawasan KGSAAS Shah Alam.Alam. Selepas  hebahan kejadian samun rantau di Rumah banglo tersebut maka  anggota Mpv telah membuat pemantauan di highway nkve menghala ke kl sebagai jln cut off.


Semasa tiba di km7.8 klang kl anggota mpv telah nampak sebuah toyota warna hitam berhenti dlm keadaan mencurigakan. Oleh itu mereka telah menahan dan semasa menghampiri hilux tersebut ia telah  memecut manakala 4 lelaki yang duduk meniarap didlm longkang terus melarikan diri kearah belukar. 


Anggota mpv telah cuba mengejar suspek dan  hilux. Suspek yg dikejar  telah berpatah balik serta melibas ke arah anggota dan terkena pada tangan kiri anggota tersebut. Apabila suspek cuba membuat serangan kedua anggota telah mengeluarkan sepucuk pistol milik beliau jenis walther p99 kearah mangsa dan melepaskan 3das tembakan kearah suspek,suspek kemudian rebah dan tidak sedarkan diri


Simati belum dapat dikenalpasti.  Beliau  berkulit cerah, rambut pendek, kurus/tinggi 165cm. T-shirt plain warna hitam dan seluar hitam paras lutut serta sweater warna grey diikat dipinggang. Kesan tembakan pada keting kaki kiri dan dibahagian perut, sebilah parang masih dlm genggaman simati. Sepasang sliper warna hitam berada 3meter dari tempat simati. Sebuah beg laptop warna hitam berada dijarak 20m dari simati. Gambar suspek dan beg laptop telah ditunjuk kpd mangsa rantau dan dicam positif oleh mangsa.

Share this article :

+ comments + 2 comments

2/25/2014 10:47 pm

wahai blogger yg disegani tolong coverkan ALAMAT si mangsa...
nanti ada lagi isu yg berkaitan berlaku di rumah si mangsa....
terima kasih...

2/25/2014 11:11 pm

ok bro maaf d pinta..tak perasan masa copy email yang d hantar..tq atas teguran

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AZMY KELANA JAYA - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger