Home » » Warga Pakistan Mencabul Kanak-kanak 9 Tahun

Warga Pakistan Mencabul Kanak-kanak 9 Tahun

Written By Unknown on 17/01/2014 | 1:00 pm


Seorang pekerja kedai kain warga Pakistan dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini semalam, atas tuduhan mencabul kanak-kanak berusia sembilan tahun, dalam kejadian awal Januari lalu.
Tertuduh, Muhammad Sallem, 28, yang diwakili peguam Mohamad Zahid Ahmad mengaku tidak bersalah dan minta dibicarakan atas pertuduhan yang dibacakan kepadanya oleh jurubahasa mahkamah di hadapan Majistret Siti Khairiah Abdul Razak.
Dia didakwa melakukan perbuatan itu terhadap mangsa di sebuah butik di Nilai 3, di sini kira-kira 5 petang, pada 6 Januari lalu.
Dakwaan terhadapnya dikemukakan Timbalan Pendakwa Raya, Sara Afiqah Zulkipli mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga 10 tahun atau denda atau sebat atau kedua-duanya.
Terdahulu, tertuduh merayu agar dikenakan wang jaminan yang rendah memandangkan dia datang ke negara ini untuk bekerja bagi menanggung ahli keluarganya di Pakistan dengan memperoleh pendapatan sebanyak RM800 sebulan.
Siti Khairiah menetapkan wang jaminan RM6,000 dengan seorang penjamin warga tempatan serta pasport tertuduh diserahkan kepada mahkamah sehingga kes selesai.
Beliau menetapkan sebutan kes pada 17 Februari depan. – Sinar Harian Online

Gambar hiasan
Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AZMY KELANA JAYA - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger