Home » » Pope Benedict XVI: May Al-Rab (not Allah) Bless You

Pope Benedict XVI: May Al-Rab (not Allah) Bless You

Written By Unknown on 12/01/2014 | 12:07 am




Isu kalimah Allah d Malaysia dah masuk tahap kronik..dah menghampiri ketegangan antara penganut..kalau tak d bendung dengan cara yang tegas dan betul maka bimbang tragedi yang melibatkan nyawa akan berlaku..mohon Allah jauhkan..

Terima kasih pada sahabat twitter aakj, yang menghantar maklumat ini..

Kita tahu..d Malaysia ni pun Kristian ada banyak fahaman..Khatolik, Evangelis dan apa ntah lagi..sori aakj pun tak hafal semua..hehe..

Dari Blog Khatolik  ;In his latest audience, the Pope blessed Arabic speakers in Arabic.  It is notable that he did not use the word "Allah" for God, but the word "al-Rab," or Lord. 

Anda juga boleh tengok video 'ceramah' beliau juga d SINI..rupanya ketua bagi segala paderi katholik pun dok pening nak guna nama Allah..berbelit..pening habis semua..akhirnya kalau ikut apa yang aakj faham apa yang cuba d nyatakan berhubung isu nama Allah ini, ketua paderi khatolik, Pope XVI, dia pun tak guna nama Allah ketika siri ceramahnya d negara Arab ;

 "The pope prays for all Arabic speakers. May God bless you all."  The word used for "God," however, was not Allah, but rather al-Rab or Lord. 

Rakyat Malaysia cuba d kelirukan oleh paderi jamban..aakj pun lupa namanya..secara halus paderi bangsat itu cuba politikkan isu nama Allah ini..seolah d upah kerana kaum India Malaysia telah mula beralih arah menyokong BN ketika PRU yang lepas. Dia lihat terdapat ramai India Malaysia dah mula ke gereja maka ini lah peluang yang terbaik untuk manipulasi perkara ini..kalau salah telahan aakj..kita lihat saja nanti..

Malah akan jadi lebih teruk bila isu ni dah jadi "Ugama-Bangsa" d rangkumkan sekali demi menanam kebencian Kristian pada Kerajaan BN..d nampakkan bahawa Kerajaan BN zalim pada Kristian !! mereka cuba hapuskan dalam kepala otak penganut kristian yang tidak extrim tentang JASA BN selama ini membenarkan apa juga agama d amalkan mengikut syarat yang d persetujui bersama sejak awal penubuhan Malaysia..sejak Tanah Melayu bertukar nama..

India, Cina, Iban, Kadazan dan lain-lain etnik yang kristian bakal terjebak dalam politik yang sadis ini..politik menggunakan agama !!

Paling sedih Melayu Islam yang terjebak dengan rancangan halus ini dengan doktrin "Islam tidak menzalimi agama lain.." Ulama politik dah mula buang akidah bila tafsirkan ayat quran dan hadis tentang layanan Islam terhadap agama lain.

Demi pengukuhan kuasa dan harta..Ulama Politik mula cari kata-kata baru untuk pujuk ahli supaya sesat untuk menyokong isu Kalimah Allah..depa ingat depa kelulusan Mesir jurusan bahasa Arab cuba berlagak alim kononnya lebih hebat dari Ulama Muktabar yang siang malam mengkaji Firman dan Hadis.

Dah puas guna segala isu untuk burukkan Kerajaan BN..akhirnya mereka berpatah balik kepada isu Kalimah Allah walaupun dah d putuskan oleh Mahkamah..ini peluang terakhir dan terhebat barangkali yang d pikirkan oleh puok kera nih !

Tun M memang hebat walaupun beliau bukan ulama bila bercakap isu Kalimah Allah..CAKAP MELAYU PUN TAK PANDAI..DOK SIBUK NAK GUNA BAHASA MELAYU DALAM BIBLE..lebeh kurang laa aakj terjemah apa yang Tun M cakap.

Kepada yang punyai kuasa..bertindak sebelum api dah tak boleh padam..jangan hanya hebat ketika sebelum dapat jawatan..sebelum menang bertanding..bila dah dapat jawatan..semua jadi layu..kendur..dayus..!!

..bersambung...

Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AZMY KELANA JAYA - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger