Home » , » Penganut Kristian Hanya 20 Orang ; Foto Pembinaan Gereja Di Tanjung Karang Sudah Bermula !!

Penganut Kristian Hanya 20 Orang ; Foto Pembinaan Gereja Di Tanjung Karang Sudah Bermula !!

Written By Unknown on 09/01/2014 | 11:30 am




Maaf..aakj dah lama tak sokong JAIS..buat apa nak bela kalau JAIS adalah sarang pejuang PAS..

Tunggulah sikit lagi..bukan doa tapi kebimbangan..Selangor bakal kena BALA !!
Bayangkan di atas tapak ini hampir 95 peratus penduduknya orang Melayu Islam tapi Menteri Besar Selangor telah meluluskan pembinaan gereja..
Aakj dengar penduduk akan buat bantahan besar-besaran terhadap Pembinaan Gereja Methodist Tg.Karang ESOK !!

Demostrasi kemungkinan akan d buat selepas solat Jumaat, ianya melibatkan UMNO, NGO dan Penduduk di situ, mereka d jangka akan berhimpun secara aman dihadapan tapak pembinaan Gereja Methodist Lot.178 Jalan 1, Taman Tg.Karang, TG.KARANG.

Sahabat aakj..ehh admin hehe..mendapati pembinaan gereja tersebut berkeluasan suku ekar dan berstatus tanah persendirian daneSetakat ini kerja - kerja pembinaan baru bermula dengan menanam cerucuk.
Pembinaan ini telah mendapat kelulusan dan kebenaran daripada Majlis Daerah KUALA SELANGOR dan di majukan oleh The Secretery Of Trusteer Of Mathodist Church In Malaysia, PETALING JAYA.

Apakah masuk akal, jumlah penganut agama Kristian Tg.Karang seramai lebih kurang 50 orang berbangsa Cina dimana mereka kini bersembahyang di gereja Methodist Jalan Padi, Pekan Tg.Karang yang berupakan bangunan lot kedai yang disewa.

Cuba anda renungkan sekejap...kawasan pembinaan gereja tersebut merupakan kawasan majoritinya beragama Islam dan dianggarkan seramai 2,000 orang manakala yang beragama Kristian cuma 20 orang. Selain itu Masjid Arraudah Tg.Karang terletak sejauh lebih kurang 500 meter dari kawasan pembinaan gereja tersebut.

Sebelum ini pada tahun 90 an pihak gereja pernah membuat permohonan membina gereja ditapak tersebut tetapi tidak diluluskan setelah mendapat tentangan dari pihak Umno Tg.Karang dan Jkkkp (sidang sg.tengi kiri). 

Setelah Pakatan Rakyat berjaya merampas Selangor dalam PRU ke 12, pihak gereja mengambil kesempatan untuk memohon sekali lagi dan mendapat kelulusan dengan mudah.

Aakj mohon semua fikirlah dengan waras..kalau dah bina..jawabnya takleh nak robohkanlah...tanah milik siapa tu bukan soalnya..UNTUK TUJUAN APA..itu yang kena fikir...kalid gagap bodoh !!

Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AZMY KELANA JAYA - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger