Home » » Foto ;Pendakyah Kristian 'Serang' Surau Bandar Sunway

Foto ;Pendakyah Kristian 'Serang' Surau Bandar Sunway

Written By Unknown on 14/01/2014 | 11:52 pm




Kira-kira 100 ahli kariah Surau As Salam, Pangsapuri Damai, Bandar Sunway, Selangor yang sedang mengikuti Ceramah Maulidur Rasul sebentar tadi gempar apabila seorang pemuda dipercayai pendakwah Kristian memasuki surau berkenaan sambil memakai baju t shirt yg tertulis perkataan yg mengagungkan Jesus. 

Tindakan biadap itu, hampir mencetuskan ketegangan, namun berjaya diredakan selepas pemuda tersebut berjaya dihalau keluar dari surau berkenaan. 

Menurut salah seorang ahli kariah, ketika itu Ustaz Shaari sedang menyampaikan ceramah selepas waktu Maghrib apabila muncul kelibat pemuda berkenaan. Persoalan kini timbul, adakah Kristian sudah semakin biadap di Selangor?


Share this article :

+ comments + 6 comments

1/15/2014 3:51 pm

Mcm mana lah islam nak berkenbang kat malaysia kalau mcm tu caranya kariah memberi layanan pada tetamu..apa punya bodoh manusia yg allah bagi akal..dia bkn pakai bj ada jesus..bukan gambar pantat butuh bkn gamba menjolok mata...bebal sgt lah kariah tempat tu...bukan dia datang buat kacau...korang tgk kristian kembangkan agamanya dgn kebaikan layan umat lain dgn kelembutan..ini bukan biadap..kawan tu nak cr ilmu biar ler...selagi dia tak buat kacau..buka mata hati ler...penulis ni pun bodoh bangang anak kepada bahalol...tulisan ni hanya nak cetuskan huru hara saja..islam itu mudah dan indah..ini ke diakata biadap..jesus tu pegangan dia....apa yg takut sgt..ada ke dia menghina...kihkih..ko yang menulis ni pun sengal...kerana tu menulis lah dengan ilmu di dada bukan nafsu marah..hehehe..sekian

1/15/2014 4:30 pm

Pernah satu ketika seorang Arab Badwi kencing di satu sudut dalam Masjid Nabi. Ada di antara para Sahabat marah kerana sikap tidak beradab itu. Tetapi Rasulullah SAW tetap tenang dan berkata, “Biarkan dia menyelesaikan hajatnya…” Setelah lelaki tersebut selesai, Rasulullah SAW sendiri membasuh najis itu dan kemudiannya barulah memberitahu Arab Badwi tersebut adab-adab di dalam masjid.. INI MENUNJUKKAN PADA KITA TIDAK PERLU HALAU ATAU MARAH.. SEBAB MANUSIA YANG SEDANG MELAKUKAN KESALAHAN TADI KERANA DIA TIDAK TAHU. SAMA JUGA LELAKI YANG MASUK KE DALAM SURAU INI! DIA TIDAK TAHU LAGI HUKUM HAKAM DAN ADAB DALAM ISLAM.. TIDAK WAJAR DIHALAU! JADILAH CERDIK WAHAI UMAT MELAYU ISLAM

1/15/2014 6:23 pm

amat sedih dengan cara umat islam sebegini. Ini bukan cara yang nabi S.A.W ajar pada kita. Kita perlu menghormati tetamu. Lagi2 dalam majlis ilmu. musuh yang lantang menentang baginda rasulullah S.A.W pun sayang pada baginda. Sebab cara dakwah yang baginda tunjukkan amat menyentuh setiap hati manusia.


Jika di amerika mahupun dinegara barat, pemuda pemudi kristian penuh tatoo pada badan dan lengannya yang tertulis nama jesus tanda kasih mereka. Jika mereka mahu mengikuti kuliah agama islam, pendakwah disana tidak mensyarat kan apa apa..pakailah apa pun sebab mereka masih dalam proses mengenali islam.. mereka pun tak tahu lagi hukum hakam dalam pemakaian dan kesopanan yang dianjurkan dalam islam..jika mereka nak belajar tentang islam, tapi kalau kita halau dan marah, bagaimana mereka nak mendalami islam itu sendiri? islam itu indah... islam itu mudah... jangan kita pula menyulitkannya..



Jangan kita terlebih over pula... bagaimana non muslim mahu mendekati Islam kalau umat islam berperangai begini ? pencacai umno mengambil kesempatan untuk menjadikan ia satu isu politik.. pencacai umno memang bodoh!


Kira baguslah Non muslim datang ke majlis ilmu biarpun memakai baju yang kurang menyenangkan.. daripada orang yang mengaku islam, tapi majlis ilmu pun tak mahu hadir...

1/15/2014 9:38 pm

Saya setuju semua komen2 di atas. Kariah surau as salam yg xda otak. Buat malu umat islam.

1/15/2014 11:04 pm

Kah Kah Kah... bodoh punya tuan punya blog!!! Kah Kah Kah

1/16/2014 6:53 pm

MASALAHNYA BETUL KE CERITA DIA KENA HALAU DARI SURAU TU??? MANA GAMBAR DIA KENA HALAU??? KALAU ADA GAMBAR DIA DUDUK DENGAR ILMU, KENAPA TAKDE GAMBAR DIA KENA HALAU??? SAPA YANG BODOH NI??

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AZMY KELANA JAYA - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger