Home » » Selangor Zalim ; Adilkah Kalau Hanya Gerai Melayu Sahaja Kena Roboh?

Selangor Zalim ; Adilkah Kalau Hanya Gerai Melayu Sahaja Kena Roboh?

Written By Unknown on 21/12/2013 | 2:00 pm




Jangan kita butakan mata..dah la hati dah hampir buta keseluruhannya..cu perati..kedai sapa yang suka guna lot parking untuk buka meja? kedai sapa yang 'tawan kaki lima'..tak perlu nak hipokrit..yang paling tak masuk akal..kedai jual babi panggang dah boleh letak atau pamerkan babi panggang terang-terangan..ke dah boleh buat apa saja..maaflah kalau dah ubah garis panduan..tuuuiHHHH !!

SHAH ALAM - Majlis Perbandaran Klang (MPK) bertindak efektif dengan merobohkan 15 premis atas kesalahan membina struktur tanpa kelulusan dan salah guna bangunan sekitar Jalan Teratai.

Pengarah Jabatan Komunikasi Dan Pengaduan Awam MPK, Norfiza Mahfiz berkata, daripada 15 premis itu, 11 daripadanya di roboh oleh MPK, manakala tiga lagi premis oleh pemilik bangunan dan sebuah premis dikenakan tindakan mahkamah.

Menurutnya, sebanyak lima belas notis dikeluarkan bermula 21 Oktober dan 1 November 2013 (berperingkat) dan tempoh notis selama 30 hari pengosongan bangunan dan merobohkan struktur.

“Notis memasuki tapak pada 6 Disember di bawah Seksyen 97 Akta Parit dan Bangunan 1974 (Akta 133) dan tempoh 24 jam notis memasuki rumah untuk tujuan penguatkuasaan di bawah Akta 133 tanpa kebenaran perintah mahkamah.

“Selain daripada itu, operasi ini juga turut menyita peralatan di premis terlibat antaranya peti sejuk, kipas, tong gas dan lain-lain," katanya dalam satu kenyataan akhbar, semalam.

Norfiza berkata, seramai 83 anggota terlibat dalam operasi berkenaan dan diketuai Jabatan Bangunan, Penguatkuasa, Pelesenan, Kesihatan, Perkhidmatan Persekitaran MPK; polis, imigresen, Syabas, TNB dan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais).
Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AZMY KELANA JAYA - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger