Home » » Sebarkan Segera ; "Ikan Keli Babi" - Melayu Islam Pelanggan Utama?!!

Sebarkan Segera ; "Ikan Keli Babi" - Melayu Islam Pelanggan Utama?!!

Written By Unknown on 16/11/2013 | 5:00 pm




Rawang kawasan wakil rakyat Gan Pei Nei hasil pilihan Melayu Rawang. Seorang pemilik perusahaan pemprosesan babi milik cina tanpa lesen menjadikan organ dalaman iaitu usus babi sebagai makanan ternakan kepada ikan patin, ikan talapia dan ikan keli sebelum dijual dan dipasarkan pada peniaga peniaga cina. Sumber mengatakan ikan patin, ikan talapia dan ikan keli yang dipasarkan oleh peniaga cina ini adalah khas untuk pelaggan Melayu.


Ikan patin, ikan talapia dan ikan keli itu diternak dengan menggunakan kaedah sangkar di lombong dan kolam berhampiran. Penemuan itu dibuat dalam satu operasi bersepadu yang diketuai oleh Unit Tindakan Khas (UTK) Dipertua Majlis Perbandaran, C Paramasivam, di Jalan Kundang, Kampung Sungai Bakau.Cina ini akhirnya bertengkar dan menghalang penguatkuasa dengan berkata:

“kenapa tidak boleh beri makan usus babi pada ikan saya? bukankah kami sudah bayar cukai, sepatutnya ini hak kami dan hak rakyat untuk beri makan usus pada ikan. Yang tak boleh makan babi itu hanyalah Melayu. 
Jadi itu adalah masalah peribadi, mana boleh tangkap saya gunakan masalah peribadi. Lagipun tiada Melayu mati lagi makan ikan saya ini. Jika ikan saya tak boleh beri makan usus babi, inilah punca rasis.”



Share this article :

+ comments + 3 comments

1/10/2014 10:33 am

sib baik la aku tak makan ikan keli sejak kecik...huhuhuhu...

1/13/2014 4:02 pm

mohon sebarkan

5/14/2014 9:56 am

org makan babi haram. ikan makan babi tak haram.

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AZMY KELANA JAYA - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger