Home » » #PRKSgLimau ; Penentu Era Mahathirisme? - Kit Siang

#PRKSgLimau ; Penentu Era Mahathirisme? - Kit Siang

Written By Unknown on 04/11/2013 | 12:00 pm


Penasihat DAP, Lim Kit Siang mendakwa keputusan Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Kecil (DUN) Sungai Limau esok penentu kepada kelangsungan era Mahathirisme di negara ini.

Beliau mendakwa, keputusan PRK itu akan menentukan sama ada era Mahathirisme yang beliau kaitkan dengan musuh politiknya, bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad akan terus bertapak.

“Apakah Mahathir dan Mahathirisme akan menghadapi kegagalan ketiga atau terakhir sejak enam bulan lalu dalam PRK esok?. Pilihan raya kecil esok akan menjawab persoalan itu,” dakwanya melalui satu kenyataan media hari ini.

Kit Siang menerangkan pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) Mei lalu, Mahathir gagal menjatuhkan beliau di Parlimen Gelang Patah, Johor apabila meraih kemenangan dengan majoriti lebih 14,000 undi.

Katanya, Mahathir juga gagal membantu kemenangan kepada dua pemimpin Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) di Shah Alam, Selangor dan Pasir Mas, Kelantan dalam pilihan raya umum tersebut.

Beliau berkata, kegagalan berterusan era Mahathirisme apabila Datuk Mukhriz Tun Mahathir tewas dalam pertandingan bagi merebut jawatan Naib Presiden UMNO pada pemilihan parti itu September lalu.

“Mahathir hari ini muncul dalam kempen Barisan Nasional (BN) di Sungai Limau. Persoalan lebih menarik ialah sama ada Mahathir dan Mahathirisme akan menghadapi kegagalan seterusnya,” dakwanya.


mynewshub 
Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AZMY KELANA JAYA - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger