Home » » HINA Islam & Sultan ; Blogger Jamban Masih Bebas Berkeliaran !!

HINA Islam & Sultan ; Blogger Jamban Masih Bebas Berkeliaran !!

Written By Unknown on 24/11/2013 | 11:00 am

ktmoc

ktmoc2

Blogger Ktemoc ini sengaja mempersoalkan titah DYMM Tuanku Sultan Selangor dengan cara mengelirukan orang ramai bahawa orang bukan Islam dihalang daripada menyebut Kalimah Allah.

Apa yang Tuanku Sultan Selangor nyatakan ialah semua pihat perlu mematuhi larangan tersebut seperti mana yang telah tertakluk di bawah Seksyen 9, Bahagian 1 Enakmen Ugama Bukan Islam (Kawalan Pengembangan Di kalangan Orang Islam) 1988. Larangan tersebut berbunyi:

“Keputusan Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Negeri Selangor telah memutuskan kalimah Allah adalah kalimah suci yang khusus bagi agama dan umat Islam dan tidak boleh digunakan untuk merujuk kepada tuhan dalam agama-agama lain,”

Jadi kepada mana-mana blogers atau pengulas jangan jadi bodoh. Apa yang dilarang ialah penggunaan kalimah Allah menggantikan tuhan dalam agama lain selain Islam, bukannya menghalang orang Islam dari menyebut kalimah Allah.

Ambo gerun juga nak ulas tang isu HINA MENGHINA ni..silap ulas ambo masuk ke 'dalam' hehe..

Agak keliru bagi sesetengah Rakyat Malaysia terhadap undang-undang Malaysia termasuk ambo sendiri berhubung HUKUMAN atau DAKWAAN terhadap MANUSIA yang MENGHINA AGAMA, NEGARA, BANGSA ini...dan Sultan atau Raja termasuk dalam klausa mana? NEGARA?

Kes terbaru..sahabat ambo, seorang BLOGGER..baru je seminggu d jatuhkan hukuman penjara kerana d tuduh menghina keputusan Mahkamah rasanya..maaf tak dapat bagi spesifik kesalahan beliau..cuma sipi-sipi tu ada perkataan MENGHINA..kena masuk penjara Kajang 30 hari..lebih kurang..tanpa ada pilihan DENDA atau tanpa d benarkan RAYUAN..hukuman d jatuhkan dan beliau terus d tahan dan d masukkan d Penjara Kajang.

Bukan niat nak kutuk atau bidas sapa-sapa..sekadar nak bertanya ;

Apakah MENGHINA ISLAM...sekadar berhenti setakat laporan polis?
Apakah MENGHINA RAJA..pun sama?

Berapa ramai dah yang kita dengar MENGHINA ISLAM, RAJA dan PEMIMPIN NEGARA..hukuman hanya sekadar..entah..apa hukuman sebenarnya? 

Rakyat Malaysia yang macam ambo ni yang tidak tahu sangat bab UNDANG-UNDANG Malaysia makin bertambah keliru..mohon d cerahkan sikit pada sapa-sapa yang reti..maaf lagi sekali..tulis ni tak niat nak hina sapa2 !!





Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AZMY KELANA JAYA - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger