Home » » Benteng Pertahanan Islam Di Malaysia RAPUH ?!! Buddha & Kristian Mula Berpakat?

Benteng Pertahanan Islam Di Malaysia RAPUH ?!! Buddha & Kristian Mula Berpakat?

Written By Unknown on 14/08/2013 | 10:30 pm



Hampir setiap hari ummat Islam d Malaysia d test..d uji tahap kesabaran dengan pelbagai hinaan..samada hinaan berbentuk perkataan, gambar ilustrasi malah yang jauh lebih teruk adalah bentuk pencerobohan dalam tempat ibadat orang Islam itu sendiri.

Ada yang kononnya berani..gunakan akaun hantu atau akaun penyamaran dalam alam siber terutamanya laman Facebook cuba mengeruhkan hubungan antara orang Islam dengan yang bukan Islam..mereka dengan sengaja mengeluarkan kata-kata hinaan ataupun meletakkan grafik menghina Islam..langkah yang kononnya selamat dari d kesan.

Ada yang berlakon bodoh..kononnya tak tahu bahawa perbuatan mereka itu menghina Islam..walhal mereka ni lahir zaman selepas merdeka dan d Malaysia amat mustahil bagi yang bukan Islam tidak tahu apa itu Surau atau Masjid...akhirnya terjadilah insiden bawa berhala dalam rumah Allah..tempat ibadat orang Islam d jadikan juga tempat menyembah tuhan Buddha.

Kisah Buddha masuk tempat Ibadah Orang Islam ni yang pertama aakj dengar..seolah-olah Islam d 'serang' dari segenap penjuru..bukan saja Buddha..Kristian Evangelis juga dengan secara terbuka bertindak menguji Islam Malaysia lebih dasyat dari itu..ingat tak lagi isu bagaimana puok Kristian ini mendakyah ummat Islam Malaysia untuk MURTAD?

Antara kes murtad dan bagaimana Kristian jalankan kerja dakyah mereka, baca d SINI..

Kes yang begitu hangat d perkatakan d Selangor, bagaimana Gereja Methodist Damansara Utama dengan beraninya cuba mendakyah dan murtadkan 12 Melayu Islam d SINI.

Samada kebetulan atau d rancang..cu lihat dan perati betul-betul..siapa pemimpin DAP sekarang ni berbanding dengan Dap zaman Lim Kit Siang meraba-raba seorang diri..siapa d belakang parti ini sekarang? Kenapa majoritinya Kristian Evangelis dan bukannya Buddha seperti d awal penubuhan Dap?



Persoalan yang timbul..sejauhmanakah pihak yang bertanggungjawab mainkan peranan dalam memerangi gejala yang d lihat kalau tidak d kawal atau d bendung ini bakal mewujudkan satu suasana tegang antara Islam dan bukan Islam.

Pihak yang bertanggungjawab WAJIB melihat pada klausa Ugama Rasmi Persekutuan negara ini adalah Islam tanpa menzalimi kepercayaan lain menganuti fahaman mereka dengan syarat mereka tidak menjalankan dakyah mereka.

Kepada pihak SKMM..tak perlu teragak-agak menyalurkan maklumat kepada pihak Polis..bukannya sekadar menutup akaun Facebook tapi kita nak tengok siapa sebenarnya yang begitu berani menghina Islam !!

Tak perlulah kita mengharapkan parti yang kononnya berlabel Islam untuk pertahankan Islam d Malaysia..pertahanan mereka sendiri amat rapuh..mereka kalah dengan "UNDI". Mereka lebih pentingkan UNDI dari perlihatkan apa itu Islam yang sebenar kepada sekutu mereka..kalau mereka ni ada taring takkanlah Karpal pun berani kata "langkah mayat aku dulu kalau nak buat hudud.."

Sudah lebih 2 penggal mereka bergabung dan kita boleh menilai sendiri kenapa ada puok yang begitu berani mencabar kesabaran ummat Islam Malaysia ini..aakj tak minat nak cerita tang Islam d dunia lain yang juga d cabar dan d hina..malah terbaru Masjid pun d tembak dan d lempar bom..

Takkan kita nak tunggu hingga tahap itu...wallahhualam..
Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AZMY KELANA JAYA - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger