Home » » Bawa Berhala Dalam Masjid ; Professor UIA Keluarkan Dalil Bodoh !!?

Bawa Berhala Dalam Masjid ; Professor UIA Keluarkan Dalil Bodoh !!?

Written By Unknown on 15/08/2013 | 10:00 am



Nauzubillah !! "..Nabi saw benarkan Kristian Najran masuk dan Solat dalam Masjid Nabi.."..khabarnya ini ayat atau syarahan yang keluar dari mulut seorang Prof UIA, Maszlee Malik yang aakj d beritahu bahawa dia ni berfahaman Liberal..

Apalagi..puok kafir yang memang berfahaman politik sesat pun gunalah sesuka hati fatwa karut mangkok yang bertaraf Professor dari Universiti yang kononnya hebat..ye lah bertaraf antarabangsa..sapa-sapa yang mengajar kat situ kira hebatlaa kot..tapi maaf aakj cakap...its not me to iktiraf beliau sebagai Prof yang hebat dalam ilmu Islam..

Memang benar Nabi saw benarkan kafir Najran memasuki Masjid Nabi saw, tapi bukan untuk RITUAL, lawatan dari puak Kristian Najran adalah khusus untuk jumpa Nabi saw, lawatan diplomatik kerana waktu itu sudah tersebar betapa kuatnya Islam dan Sahabat-Sahabat Nabi saw mula d hantar ke seluruh Jazirah Arab untuk mendakwahkan Islam.

Jemaah Sahabat Nabi saw d hantar bukan untuk berperang dengan kafir musyrik tapi untuk dakwahkan ajaran Islam kepada mereka..ini kena jelas..aakj ulang dua kali ni..nanti ada mangkok yang tak puashati kata Nabi sengaja hantar Sahabat untuk berperang..

Dalil yang puok Liberal guna adalah ketika itu azan Asar dan Nabi saw benarkan mereka jalankan RITUAL mereka..BOHONG..dalil ini tidak wujud..ini hanya rekaan golongan yang sengaja nak sesatkan atau pesongkan orang Islam yang cetek ilmu agamanya.

Dalam Masjid atau Rumah Allah penuh dengan adab selaras dengan apa yang d syariatkan oleh Allah kepada Nabi saw..penuh etika..ada adab ketika masuk, ketika berada dalam Rumah Allah dan ketika keluar dari Rumah Allah..Prof UIA tak nak cerita ke etika atau adab dalam Rumah Allah?

Adab yang paling mudah sebagai Dalil bahawa kita masuk Rumah Allah bukan dengan cara kita..:

"..Kisah Nabi saw, minta Sahabiah keluar dari Masjid Nabawi kerana haruman yang d pakainya terlalu kuat baunya hinggakan mengganggu Sahabat-Sahabat Nabi saw yang lain nak beribadat dan kisah Sahabat yang mulutnya berbau bawang..Nabi saw juga minta beliau keluar dari Masjid Nabawi ketika itu..dan kena faham, keluarnya mereka bukan terus pulang ke rumah..mereka membersihkan diri dari apa yang d tegah Nabi saw.."

Dua kisah ini sudah cukup bagi Prof UIA dan sahabat yang lain untuk memahami ETIKA atau ADAB bertamu d Rumah Allah. Justeru..janganlah d reka dalil mengatakan Nabi saw benarkan mereka menjalankan RITUAL Kristian mereka dalam Masjid Nabawi ketika itu.

Sekecil perkara d atas pun Nabi saw ambil kira sebagai etika atau adab dalam Rumah Allah..bagaimana pula dengan perkara yang lebih besar seperti yang d dakwa..bawa salib untuk RITUAL dalam Masjid Nabawi?

Fikirlah dengan akal orang beriman, mana mungkin Nabi saw atau lebih tepat lagi..mana mungkin Allah swt benarkan hambanya mengusung TOKONG atau SALIB atau apajuga bentuk BERHALA masuk ke Rumahnya dengan tujuan menduakanNya !!

Janganlah kerana UNDI dan ada kepentingan masa depan dalam sesuatu parti politik maka taraf Prof yang ada pada diri anda itu menjadi terlalu murah..maaf bukan tujuan nak mengajar tapi aakj terpaksa bagitahu apa yang betul dan mana yang salah walaupun kita bukan orang alim..

Takkan aakj nak letakkan dalil "Tanah Haram" pula..yang ni rasanya Prof UIA ni pun tahu kenapa dan bila firman ini turun bagi menyatakan bahawa "..orang kafir tidak d benarkan memasuki Tanah Haram.."

Bukan aakj sengaja tulis bab Tanah Haram tu..tak percaya..sapa yang pergi Mekah dan Madinah maka tahulah sempadan mana yang kafir langsung tak boleh masuk !

Last but not least, kepada Prof UIA tu..nasihat aakj agar lebih berhati-hati dalam mengeluarkan Dalil atas sesuatu apa yang Nabi saw buat..akhirnya ada yang berkepentingan politik terutama yang menangguk d kubang babi akan jaja dalil sesat anda..kononnya mereka boleh buat apa saja dalam Rumah Allah..

Kepada penyokong pakatan haram terutama puok Pas..jangan jadi celaka..Halal tetap Halal..Haram tetap Haram..jangan buat ukuran kerana dia PROFESSOR maka apa yang keluar dari mulutnya itu betul semua..dia pakar dalam bidang lain dan bukan dalam semua bidang agama..jangan lelong Islam dengan harga 1 UNDI..ke neraka jawabnya..

Ya Allah..ampunkanlah hambaMu ini kiranya ada kesilapan dari penjelasan d atas...wallahhualam..!!




Share this article :

+ comments + 1 comments

8/15/2013 10:28 am

bila plak Dr. Maszlee dapat gelaran Profesor atau Profesor Madya (di UIAM sbg Assoc. Prof. (AP), disalahtafsir dengan Assistant Professor (Gred DS51)... Area of Specialization: Modern Islamic Political Issues

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AZMY KELANA JAYA - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger