Home » » #PRKKualaBesut : SPR, Hentikan Ceramah Pas Di Bazar Ramadhan !!!

#PRKKualaBesut : SPR, Hentikan Ceramah Pas Di Bazar Ramadhan !!!

Written By Unknown on 21/07/2013 | 2:00 pm


RiuuhHHH !! bisingGGG !! kecoohHHHH !! memekakKKK !! itulah yang dapat aakj gambarkan d mana-mana Bazar Ramadhan d sekitar Dun Kuala Besut..Penceramah Upahan Pas memekik dan memaki hamun Kerajaan BN tanpa fikirkan bulan yang mulia yang muncul sekali dalam setahun dan bulan yang mengandungi seribu rahmat..

Bukan setakat sawan hamun, puok penceramah upahan ini juga dengan bangga menggunakan pembesar suara melontarkan fitnah kepada Kerajaan BN tanpa rasa malu dan bersalah kerana apa yang mereka cakap semuanya dah d jawab dan yang paling aakj lihat tak masuk akal adalah fakta-fakta yang d kemukakan dalam ceramah tersebut entah dari mana d ceduknya.

Rata-rata pengunjung Bazar Ramadhan yang datang dan yang lalu lalang kecewa bukan hanya kerana cara mereka berceramah tak ubah seperti manusia hilang akal terpekik gila..malah penggunaan pembesar suara dengan volume yang maksima merosakkan suasana aman bazar ramadhan..

"..Kalau sekadar iklan ceramah kita tak kisah, ini penceramah bertukar ganti dan cara mereka memekik tak ubah seperti berok dalam zoo.." - pengunjung bazar ramadhan yang tunjukkan reaksi tak senang hati dengan suasana begini.

Kepada SPR, apakah nak d biarkan sahaja ceramah tanpa permit ini ?
Kepada Abang Polis..apakah nak tunggu orang pergi buat laporan d balai baru nak bertindak atau ambil jalan mudah..Abang Polis pergi sahaja berjumpa dengan pengajur cerama gila ini dan bertanyakan PERMIT..kalau tak ada permit maka TANGKAP dan DAKWA dengan segera.

Sampai bila pihak yang bertanggungjawab nak biarkan puok kera yang selalu pijak kepala POLIS dan SPR ? atau ada pegawai yang bersubahat tidak melapurkan kepada pihak atasan wujudnya isu ini ?

Sampai bila takut nak ambil tindakan kerana puok kera ni selalu timbulkan provokasi demostrasi kalau rakan mereka d tangkap ?

Kalau tak d bendung tentang "kebebasan haram" ini yakinlah Malaysia juga akan jadi seperti Mesir dan negaranegara lain yang huru hara..nauzubillah !
Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AZMY KELANA JAYA - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger